Barnets stilling ~ Balasana

I denne uges udgave af Søndagsstillingen bevæger vi os væk fra de stærke, stående krigerstillinger, og i stedet kigger vi på noget mere blidt og afstressende; Barnets stilling. Udover at denne stilling er god at bruge som en lille pause mellem mere udfordrende asanas, så giver den et mildt stræk til dine hofter, lår og ankler, og kan afhjælpe rygsmerter. Samtidig er det også en super god stilling til at blive opmærksom på vejrtrækningen - man kan virkelig mærke, om man trækker vejret helt ned i maven eller ej.

Sådan gør du

  1. Start på alle fire, med knæene under hofterne og hænderne lidt længere fremme end skuldrene. Kig ned i underlaget.
  2. Tag en indånding sæt dig tilbage ned mod hælene på udåndingen. Lad overkroppen hvile på lårene, eller lad knæene søge ud mod hver side, så overkroppen kan hvile mellem lårene. Lad panden søge mod gulvet. Kan du ikke sidde på hælene, kan du have lægge et foldet tæppe mellem dine baglår og underben. Ligeledes kan du have et tæppe under panden, hvis det hjælper på komforten.
  3. Lad enten armene hvile ned langs siden, eller stræk dem ud foran dig og hav underarmene på måtten.
  4. Bliv her i så lang tid du har brug for 😌

De næste uger holder Søndagsstillingen en pause, men den vender stærkt tilbage snarest i et lettere opdateret format! 😄

Simone i stillingen barnets stilling - Balasana, med armene langs siden Simone i stillingen barnets stilling - Balasana, med armene foran sig