• Online Yoga

Begynder­yoga

Simone Vendelbo

Om kurset

Er du klar til at dyrke yoga med Simone?

Du kan købe Begynder­yoga for sig selv, eller få adgang til alle serier og videoer som abonnent.

Mere information

6
Uger
6
videoer

Pris

DKK 450DKK

Yogaudstyr brugt i kurset

  • Yogamåtte
  • Strop
  • Blok
Simone Vendelbo

Simone Vendelbo

Om din instruktør

Introduktion

Lektioner

1

Det grundlæggende (50:16)

I denne første video vil vi udforske nogle af de helt grundlæggende stillinger og bevægelse, som vil gå igen på din yogarejse. Vi bygger et solidt fundament for nogle af “klassikerne”, bl.a. hundestrækket og en dyb, rolig vejrtrækning.
2

De gode gamle krigere og lunges (54:30)

I denne video skal vi arbejde med stående stillinger kaldet kriger 2 og high lunge. Du vil mærke hvordan disse stillinger styrker lårene og strækker hofterne, og så vil vi kigge på, hvordan du finder en ideel “alignment” (position) i disse almindelige og meget gavnlige stillinger.
3

Coreaktivering (50:10)

Vores core-muskulatur er et utroligt vigtigt værktøj til at give stabilitet, når vi bevæger os i forskellige retninger. Derfor vil vi i denne video arbejde med at aktivere core-muskulaturen (som indbefatter alle de muskler, der holder rygraden oprejst) med den notoriske planke. Vi skal ligeledes træne vores balance på en mere dynamisk måde end tidligere.
4

Stærke skuldre (58:24)

I video 4 af begynderyogakurset er det netop skulderne vi har særligt fokus på - både med øvelser der sætter dem lidt på arbejde og udfordrer mobiliteten.
5

Leg med de omvendte stillinger (50:43)

Nej, vi skal ikke stå på hovedet endnu! Men i denne video skal tage de første babyskridt på vejen mod inversions, dvs. stillinger hvor hofterne er højere end hovedet. Vi har allerede prøvet en mild udgave af denne slags øvelser med hundestrækket, men nu tager vi også væggen i brug for at gøre udfordringen lidt størrere.
6

Det første kig på bagoverbøjninger (51:54)

Sidste video i dette kursus og tid til at prøve kræfter med en ny type af bevægelser: bagoverbøjninger. Bagoverbøjninger er bevægelser hvor man bøjer bagover i ryggen, og udover at øge mobiliteten i rygsøjlen, så styrker denne form for bevægelse også rygmusklerne og strækker forsiden af kroppen.