Mild & mobiliserende gravidyoga
En del af Gravidyoga
Føj til favoritterGiver RoGiver RoSværhedsgrad: BegyndereFor begyndere

Om videoen

Har du brug for at vække og mobilisere kroppen? Nothing fancy, bare milde stræk og gode, dybe vejrtrækninger? Så er den her 27 minutters praksis perfekt til dig.

Du kan også bruge den som opvarmning til solhilsnerne, hvis du gerne vil være på måtten i lidt længere tid i dag.  Denne video er også til dig, der er i 3. trimester.

Udstyr brugt

Serien Gravidyoga

Om serien

Til den søde ventetid - hop trygt og sikkert på måtten med Ro Yogas gravidyoga. Under ens graviditet foregår der mange forandringer i både den fysiske og mentale krop, som vi i denne serie naturligvis tager hensyn til.  Man man venter sig er det ikke tid til at øge styrke eller fleksibilitet markant, men nærmere tid til at vedligeholde og pleje. Vi arbejder derfor med styrke og stræk på et mildt niveau, og vi tager os god tid til, arbejde med vejrtrækningen. Gode råds & guidelines - Videoerne i denne serie er til dig der har en sund, normal graviditet. Hvis du ikke har tidligere erfaring med yoga, så vil jeg anbefale, at du venter til andet trimester med at gå i gang med gravidyoga. Jeg vil desuden altid anbefale, at du rådfører dig med din læge, inden du begynder en yogapraksis. ⁃Som gravid vil du måske mere, at du bliver mere fleksibel end du plejer. Dette skyldes særlig hormonet relaxin i kroppen, som gør musklerne mere smidige, hvilket er gavnligt under en fødsel. Det er dog vigtigt, at du ikke udnytter den øgede smidighed i din yogapraksis. Tag det stille og roligt, fremfor at presse dig selv til dit maksimum. ⁃En graviditet skal selvfølgelig ikke betragtes som en sygdom, men der er visse hensyn man bør tage. Vigtigst af alt, så lyt til dig selv. Hvis der af en eller anden årsag er noget der ikke føles ret, så spring det over.

Alle lektioner i serien