Væk din rygrad

Er du klar til at dyrke yoga med Simone?

Som medlem kan du se Væk din rygrad, samt alle vores serier og videoer.
Føj til favoritterGiver VarmeGiver VarmeSværhedsgrad: ØvedeFor øvede

Om videoen

I denne video skal vi arbejde med mobilitet i ryggen ved hjælp af en masse dejlige bagoverbøjninger. Udover at  de holder rygsøjlen fleksibel, så åbner denne type af stillinger også godt op ind over brystkassen og trækker skuldrene tilbage. Men vidste du, at bagoverbøjninger også siges at være hjerteåbnende? Fordi de strækker området omkring brystkassen, stimuleres energien i vores hjerte-chakra (anahata), hvilket ikke blot gør dig kærlig overfor andre, men også kærlig overfor dig selv. Det hjælper os til at åbne op for vores følelser, uden at vi bliver overrumplet eller styret af dem, samtidig med at vi bliver bedre til at kommunikere klart og tydeligt. Videoens højdepunkt er Ustrasana (Camel pose), Camatkarasana (Wild thing) & Urdva Dhanurasana (Wheel pose).

Serien Yoga for sund mobilitet

Om serien

Mobilitet er kroppens evne til at udføre mange forskellige, kontrollerede bevægelser, uden at møde modstand. Mobilitet dækker den samlede bevægelighed af både led, ledbånd, ledkapsler, sener, bindevæv og muskler. Fleksibilitet derimod er et begreb der blot dækker over dine muskler, ledbånd og seners evne til midlertidigt at strække sig. Med andre ord, så er fleksibilitet en del af mobiliteten, og mobilitet er et paraplybetegnelse, som omfatter fleksibilitet, men også styrke, koordination og kropsbevidsthed. I denne serie arbejder vi med at realisere din krops fulde potentiale, ved at forbedre mobiliteten og fleksibiliteten i dine led, muskler og bindevæv. En fleksibel og mobil krop kan nemlig præstere mere og bedre, har mindre risiko for skader og har en bedre holdning, hvilket generelt medfører færre smerter og en øget livskvalitet. Hver af de første 4 videoer i serien vil være rettet mod specifikke dele af kroppen, hvor vi kombinerer passive og dynamiske stræk og mobilitetsøvelser. Alt sammen for at løsne op for spændinger og øge kroppens bevægelighed (ROM). Sidste video vil være et 60 min. helkropsflow, som inkorporer mange af de øvelser, vi har gennemgået i de foregående videoer.   I denne serie vil vi også arbejde med vejrtrækningen, som er essentiel i både yoga og når det drejer sig om bevægelse. Vejrtrækningen forbinder sindet med kroppen, og når du først lærer at trække vejret ordentligt vil du kunne nyde en dybere og mere meningsfuld praksis. Husk, at det kan være sundt at udfordre sig selv, men respekter altid din krops grænser. Øv dig i at lytte til kroppen og i at mærke efter, hvad der føles godt.

Alle lektioner i serien