• Yoga

Blid yoga

Simone Vendelbo

Om kurset

En blanding af blid Hatha og restorativ yoga, til dig har brug for skønsom yoga i et stille og roligt tempo. Flere af stillingerne holder vi i lidt længere tid ad gangen, for at åbne godt op for spændte steder i kroppen.

Er du klar til at dyrke yoga med Simone?

Som abonnent kan du se Blid yoga, samt alle vores serier og videoer.

Mere information

21
videoer

Pris

Tilgængeligt som abonnent

Yogaudstyr brugt i kurset

Simone Vendelbo

Simone Vendelbo

Videoer

Yoga24:06
1

Blid yoga mod ryg- og skuldersmerter

Yoga25:25
2

Yoga for fordøjelsen

Yoga26:43
3

Lige her, lige nu

Yoga40:17
4

Blid Yin til hofter og lår

Yoga23:53
5

Yoga mod lændesmerter

I denne blide yogasekvens forsøger vi at lindre vores lændesmerter.
Yoga06:03
6

Kontorstolsyoga

Lang dag? Er kroppen (og hovedet) ved at være godt brugt? Så tag 6 minutters opfriskende yoga sammen med mig på kontorstolen og slip lidt af alle spændingerne 🧡
Yoga48:33
7

Smelt

Bring lidt Yin til Yang og balancer din energi med denne 50 minutters sekvens.
Yoga16:14
8

Yoga mod menstruationssmerter

Nogle dage på måneden kan man som kvinde lige mærke “lidt mere” end andre dage. Prøv naturlig smertelindring af menstruationssmerter i form af 16 minutters blid og afspændende yoga.
Yoga14:14
9

Glad, smidig lænd

En stillesiddende dag kan hurtigt gå ud over den nedre del af ryggen - især i kombination med en usund kropsholdning. I denne korte video laver vi nogle simple øvelser og bevægelser, der gør lænden glad og smidig igen.
Yoga32:04
10

Slip bekymringerne

Nogle gange kan livet føles overvældende, og stress, angst og bekymringer tager overhånd. Det er noget vi mærker på vores humør, men også fysisk i kroppen i form af spændinger. Lad denne groundende yogapraksis være et pusterum der dulmer de mørke, tyngende tanker og hjælper dig med at finde din indre styrke, ro og tillid igen.
Yoga41:32
11

Yin & tonic

Blødgør krop og sind med lidt yin & tonic. Med dybe, lange stræk i siddende og liggende stillinger, hjælper denne yin-sekvens dig med at frigive stress og øge din fleksbilitet. I yin-yoga lægger vi et blidt pres på kroppen i længere tid af gangen (typisk ca. 2 minutter i hver stilling), for langsomt at få muskler, ledbånd, sener og bindevæv til at løsne op. For at give dig plads til ro og fordybelse, vil der desuden være længere pauser uden snak. Du skal bruge et tæppe og en strop til denne video.
Yoga16:24
12

Udstrækningsrutinen

Din nye go-to udstrækningsrutine efter løb, træning, havearbejde, eller måske bare som en afslutningen på dagen. Vi holder det simpelt og arbejder på at blødgøre og åbne alle de store muskelgrupper og led.
Yoga33:47
13

Yogastræk for begyndere

Føler du også, at der er kilometer mellem dig og dine tæer? Og aner du ikke, hvordan du lige skal komme i gang med det dersens yoga? I got you covered!
Yoga13:33
14

Elsk din psoas

Psoas aka hoftebøjeren er en muskler som mange døjer med, fordi vi i vores kultur sidder meget på stole. Stramme hoftebøjere kan, udover ømme hofter, give lændesmerter, en dårlig holdning, problemer med fordøjelsen og endda smerter i underlivet. Den her korte video kan du med fordel tilføje til din daglige bevægelsesrutine, hvis du vil mobilisere, styrke og strække hoftebøjeren.
Yoga19:58
15

Yoga mod migræne

Til de tunge dage... Find lidt naturlig smertelindring med bløde stræk, dybe vejrtrækninger og en dejlig, lang savasana.
Yoga16:16
16

Hurtige hoftestræk

Til de dage hvor hofterne er stive, men tiden er knap: brug den her lige rutine, til at få strukket godt igennem.
Yoga39:20
17

Afstress din dag

Få dagens stress og jag på afstand med denne hatha og yin-inspireret praksis. Ved hjælp af en masse beroligende foroverbøjninger, twists og hoftestræk, og ikke mindst en dejlig lang savasana, giver vi slip på både de fysiske og mentale spændinger som dagens kan have bragt med sig.
Yoga11:38
18

Hurtige baglårsstræk

Til de dage hvor baglårene er stive, men tiden er knap: brug den her lige rutine, til at få strukket godt igennem.
Yoga11:12
19

10 minutters yoga for ryggen

Har din ryg brug for lidt kærlighed? Så hop på måtten med mig og nyd lidt stræk og milde styrkende øvelser. Perfekt til at modvirke rygsmerter og styrke din holdning 🙏🏻
Yoga12:58
20

Cool down efter løb

Yoga11:46
21

Farvel til nakke- og skuldersmerter

Har du brug for at give nakken og skuldrene lidt kærlighed, og gerne i en fart? Så er den her video skabt til dig. Hop på måtten med mig i 10 minutter, og sammen får vi løsnet op for alle de spændinger der kan have samlet sig i løbet af dagen.